Ekonomi

Piper Sandler’ın İnternet Performans Analizi Amazon ve Google için En İyi Sonuçları Gösteriyor

Piper Sandler analistleri, reklam alıcılarıyla yaptıkları kontrollerin olumlu sonuçlar verdiğini ve 2022’nin ilk çeyreğinden 2022’nin dördüncü çeyreğine kadar beklentileri karşılayamayan bir serinin ardından altıncı çeyrekte de tahminlerin üzerinde performans gösterdiğini bildirdi.

İlk çeyrekte dijital platformlarda yapılan reklam harcamaları geçen yılın aynı dönemine kıyasla %8,4 oranında artarak reklam alıcılarının çeyrek sonunda öngördüklerinin yaklaşık %0,7 üzerinde gerçekleşti. İkinci çeyrekteki %2,9’luk performans artışı ilk çeyrekteki %2,9’luk artıştan daha az olsa da, dördüncü çeyrekteki %0,4’lük artıştan daha yüksekti.

Piper Sandler, 2024 yılına bakıldığında, reklam alıcılarının tüm yıl için dijital reklamcılıkta %8,4’lük bir büyüme öngördüklerini ve bunun Mart ayındaki tahminlerinden yaklaşık %1,1 daha düşük olduğunu belirtti. Analistler ayrıca üç ay öncesine kıyasla ekonomide hafif bir gerileme olduğuna dikkat çekti.

Raporda, “Öğrenci kredisi ödemelerinin yeniden başlaması ve faiz oranlarının istikrar kazanması gibi önemli konulardaki iyileşmelere rağmen, otomotiv ve finansal hizmetler gibi bazı endüstri sektörleri geri dönmekte zorlanıyor ve yaklaşan seçimler belirsizliği artırıyor” denildi.

Amazon (NASDAQ:AMZN), Snapchat (SNAP) ve Pinterest (PINS) 2024 ikinci çeyrek gelir tahminlerini %3’ten fazla aşarken, TikTok’un büyümesi önceki oranlardan önemli ölçüde daha az oldu.

Amazon, Amazon Media Cloud (AMC) aracılığıyla veri kullanımında etkileyici bir etkinlik düzeyine ulaştı; Google (NASDAQ:GOOGL) ve Meta bile sunduğu avantajlar nedeniyle bireyleri tanımlamadan veri paylaşıyor.

Google’ın ikinci çeyrekteki reklam harcamaları geçen yılın aynı dönemine kıyasla %6,2 oranında artarak reklam alıcılarının daha önce beklediğinden yaklaşık %1,2 daha yüksek ve ilk çeyrekteki %1,3’lük artışla tutarlı bir artış gösterdi. Piper Sandler’a göre bu büyüme esas olarak YouTube’a atfedildi.

Analistler, “Uzmanımız, Google’da Gemini adı altında geliştirilen ve reklam yaratıcılığını ve yerleştirmeyi geliştiren yeni yapay zeka ürünlerinin tanıtımından etkilendi” dedi.

“Onlara göre, chatbot’ların neden olduğu kesintilerle ilgili endişeler abartılıyor ve Google’ın ana tekliflerini geliştirmek için yapay zekayı uygulama yolları göz ardı ediliyor. Google’ın uygulamasının iyi gittiğine inanıyorlar,” diye devam ettiler.

Öte yandan, Snapchat’in kullanıcı artışı mütevazı oldu ve TikTok’un 2024 ikinci çeyrek sonuçları önceki beklentilerin önemli ölçüde altında kaldı.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Ek ayrıntılar için Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu