Züccaciye sektörü ABD, Kanada ve Japonya’yı hedefliyor
Antalya’da düzenlenen 10. Uluslararası Konut ve Mutfak Eşyaları Üretici-Marka Buluşmaları Zirvesi’ne katılan Züccaciye Derneği Başkanı Mesut Öksüz, züccaciye sektörünün Türkiye’de markalaşan değerli branşlardan biri haline geldiğini söyledi.
Sektörün 190’dan fazla ülkeye ihracat yaptığını belirten Mesut Öksüz, Türkiye’nin sektörde dünyanın sekizinci büyük ihracatçısı olduğunu söyledi. Öksüz, hemen her ülkede Türk markasının tabakta, bardakta ya da kaşık çatalda görüldüğünü kaydetti.
Öksüz, züccaciye sektörünün son 10 yılda ihracatını yüzde 70 artırdığını ve her yıl yüzde 10 büyüme hedefiyle yola çıktıklarını söyledi. Ancak AB ülkelerindeki durgunluk nedeniyle bu yıl ihracatta istenilen büyümeyi yakalayamadıklarını da sözlerine ekleyen Öksüz, “İhracatımızın yaklaşık yüzde 60’ını AB ülkelerine yapıyoruz, oradaki durgunluk maalesef bize de yansıdı. ilave olarak. Yılın ilk çeyreğine yüzde 10 büyüme ile girdik, ikinci çeyrekte bu rakamların yüzde 5’e, üçüncü çeyrekte ise görece küçük bir miktara düştüğünü gördük. Son çeyrekte yılbaşı hareketliliğine bakıldığında bu yılı yüzde 10 olmasa da yüzde 5 büyüme ile kapatmayı hedefliyoruz. Yıl sonuna kadar yaklaşık 7 milyar dolarlık ihracat planlıyoruz” dedi.
Sektör alternatif pazarlar arıyor
Sektör olarak pazar çeşitliliğini her zaman önemsediklerinin altını çizen Öksüz, bunun ne kadar değerli olduğunu bu yıl AB ülkelerinde sükunetle yaşayarak gördüklerini ifade etti. Öksüz, AB ülkelerinde ihracatı daraltmadan alternatif pazarlarda ihracat oranını artırmak için çalıştıklarını belirtti. seviyesindeyiz. Bu yıl Kenya ve Rusya’ya bir ticaret heyeti düzenledik. Önümüzdeki yıl heyetlerle Kanada, Japonya, ABD, İsrail gibi hedef ülkelere ticari geziler düzenleyerek ihracatı artırmak istiyoruz.”
Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Mısır’ı da önemsediklerini belirten Öksüz, yıl boyunca düzenledikleri düzenlemelerle Türkiye’deki üreticilerle alıcıları buraya getirdiklerini söyledi. Öksüz, özellikle Suudi Arabistan’dan önemli talepler almaya başladıklarını kaydetti. Mesut Öksüz, bölümün yıllık yaklaşık 13 milyar dolarlık iş hacmine sahip olduğunu ve bunun yarısından fazlasının ihracattan sağlandığını belirtti. “Avrupa’daki üreticiler Türkiye’ye dönebilir” Önümüzdeki yıldan çok umutlu olduklarını vurgulayan Öksüz, 2023’e yüzde 10 büyüme hedefiyle gireceklerini, yıl sonunda bu oranın üzerine bile çıkabileceklerini ifade etti.
Enerjiye bağımlı bir departman olduklarının altını çizen Öksüz, “Avrupa’ya kıyasla daha uygun enerji maliyetlerine sahip olmanın avantajlarını yaşıyoruz. Bu böyle devam ederse Avrupa’daki önemli üreticiler önümüzdeki yıl fabrikalarını kapatabilir ve üretimlerini Türkiye’den karşılayabilir. Bu yöndeki taleplerine bakıldığında yüzde 15 büyüme yakalayabileceğimizi düşünüyorum” dedi.